zondag 3 april 2022

Bologna


 Goedemorgen,


Vanmorgen bijtijds opgestaan en ontbeten.

Toen gaan wandelen naar m'n school van maandag even kijken hoelang dat duurt. Is maar 15 min dus goed te doen.

Even verder gelopen naar piazza San Stefano met de gelijk genoemde kerk.

Hier gaan we met de klas koffie drinken en daarna verder met de les.

De kerk uiteraard bezocht en toen verder naar het centrum van de stad piazza Maggiore. Hier naar de cathedraal San Petronio gegaan en gelijk een mis bijgewoond, het is per slotte zondag !

Toen bij een van de zijstraatjes op een terras heerlijk geluncht. Antipasti met spaghetti na en koffie.

Daarna begonnen met de stadswandeling die ik van tevoren al bestudeerd had met een Nederlands talig wandelgids van Bologna.

Nog wat gedronken en toen naar mijn appartement,  even een tukje gedaan nog wat tv gekeken en wat gestudeerd en toen naar bed want morgen is mijn eerste schooldag !


Welterusten!


1 opmerking:

Bologna

  Goedemorgen vandaag mijn laatste dag op school. Na afscheid te hebben genomen van de klas en de leraressen naar het station gelopen om mij...