woensdag 6 april 2022








 Maandag

De eerste dag op school bleek dat zij mij toch iets te hoog hadden ingeschat.

Het was wel te volgen maar bij iedere zin moest ik google translate gebruiken en dat is niet echt de bedoeling

Om 1600 moesten we weer bij de school zijn en kregen we een rondleiding door de stad. ( het meeste wist ik al .)

Daarna met de cursisten nog wat gedronken. Erg gezellig.

In de avond er nog goed over nagedacht en besloten om dinsdagmorgen direkt te vragen voor een klas lager en dat kon gelukkig.

In demiddag nog een stadswandeling gemaakt uit een boekje dat ik meegenomen had en vroeg gaan slapen.



Dinsdag

Was al vroeg op school om aan te geven dat ik een klas lager wilde en dat lukte.

Kennis gemaakt met m'n nieuwe klas,1 uit Sao Paulo,1 uit Amerika en nog 2 dames uit NL.

Ik ben de enige man in het gezelschap.

Deze les was tenminste goed te volgen en kon ik met een goed gevoel verder gaan.

Vanavond is er een groot concert in de stad tbv de kinderen in Oekraïne. 

De tickets waren al lang vantevoren uitverkocht.

Erg druk in het centrum maar erg gezellig.

Thuis in mijn appartement nog wat huiswerk gemaakt en nog wat gegeten in een restaurant om de hoek. Pas ontdekt.

Hier kan je nog gewoon een halve liter huiswijn bestellen. 

In de stad alleen per glas a 6 euro.


Woensdag.

Vanmorgen weer naar school gewandeld ( 15 min ) en na de les met de groep wezenunchen. Daarna ging ieder weer z'n eigen gang.

Ben in de middag nog even gaan fietsen naar een park in de buurt maar dat werd eigelijk al iets te laat.

Op de terugweg maar een wijntje gedronken en verteld dat ik italiaans aan het leren ben anders komen ze direkt in het engels terug.

Dan gaan ze in langzaam italiaans verder.

En dat is goed te volgen gelukkig..

Nou ciao a tutti en a proximo !





1 opmerking:

  1. Wat een mooie foto's en prachtige verhalen. Leuk hoor! Slim dat je nu een niveau lager zit, dat voelt veel beter.

    BeantwoordenVerwijderen

Bologna

  Goedemorgen vandaag mijn laatste dag op school. Na afscheid te hebben genomen van de klas en de leraressen naar het station gelopen om mij...